Paris, my love IV

Despre orice altceva

… şi ultima parte… Nu de alta, dar deja se apropie vacanţa şi ar trebui, totuşi, să mă despart de Paris…🙂

Paris, my love...

Paris, my love...

N-au mai rămas decât trei zile de… „povestit”… Trei zile în care am bântuit pe străzile Parisului… Ne-am reîntors în locurile ce ne-au plăcut cel mai mult şi am descoperit locuri noi… Ne-am plimbat prin Grădina Palatului Regal, ne-am reîntâlnit cu raţele în Grădinile Tuileries, ne-am încercat talentele fotografice încercând să reproducem o fotografie celebră (cred…), apoi am admirat lăcaşul unor minţi celebre – Sorbona, dar şi Panteonul, ne-am reîntors în Montmartre şi am urcat în Sacre Coeur, am văzut un bordel celebru („Au Lapin Agile”), o statuie a Dalidei şi ne-am învârtit prin Place Pigalle, ne-am plimbat pe Sena în sus şi-n jos (cu… batobus-ul), am revăzut Notre Dame şi am vizitat Les Halles.

A fost o experienţă de neuitat, din care am avut şi multe de învăţat…

Ce altceva am mai văzut sau experimentat?

Am văzut cu ochii mei, în metrou, cum unei fete i-a fost furat rucsacul de către un puşti de culoare. Fata a fugit după puşti, printre uşile ce se închideau, dar nu ştiu dacă a reuşit să-l prindă. Totul s-a întâmplat într-o fracţiune de secunda, eu nici nu am reuşit să-mi dau seama dacă a reacţionat cineva sau nu. Normal că, după acest moment, ţineam cu dinţii de orice rucsac, sacoşă sau orice altceva aveam în mână. În Cartierul Latin, în timp ce luam masa într-un restaurant grecesc, am tot avut impresia că un indian se învârte mult prea mult şi mult prea insistent pe lângă masa noastră, cu ochii pe rucsac… Am luat rucsacul şi am stat cu mâna pe el până am terminat de mâncat…

În ziua în care am fost la Disney am fost chiar noi păcăliţi. Când am vrut să ne luam biletele pentru RER am constatat cu stupoare că nu era nici o casă deschisă. Aveam doar un automat la dispoziţie care nu era foarte „user friendly”. Am încercat noi câte ceva dar am descoperit dezamăgiţi că nu mergea cu bani, doar cu card, iar card-urile noastre erau în studioul în care stăteam… O persoană de culoare, angajat la metrou, cred, după uniformă, s-a oferit să ne ajute, şi pe noi şi pe alţi turişti aiuriţi, ca noi. A plătit cu cardul lui, noi i-am dat banii pentru doua cartonaşe şi gata… Totul a fost perfect până am ajuns la destinaţie şi nu puteam iesi din staţie (biletul era scanat şi ţi se deschideau porţile la ieşire, iar noi stăteam şi ne uitam unii la alţii). Asta nu a fost nimic, pentru că nu ne-am dat seama exact ce se întâmplase. Am realizat totul la plecare, când nu puteam intra în staţie.

Dar, cu toate acestea, a fost o experienţă plăcută şi inedită. Mi-a plăcut Parisul, m-am îndrăgostit de el şi aş reveni acolo oricând, în orice clipă. Dar aş sta mai mult… Eu sunt altfel… Îmi place să explorez, să mă amestec printre oameni, să-i studiez, să văd cum trăiesc sau cum se distrează, să descopăr lucruri şi locuri noi sau să le revăd pe cele ce m-au impresionat în Septembrie 2008… Alţii îşi trec pe listă ce au de văzut şi de făcut şi nu se abat de la program nici în ruptul capului şi nu revin pe motiv că „Am văzut tot, nu mai am ce vedea acolo, trei zile sunt de ajuns…”. Dacă aţi fost în Paris, indiferent de câte ori, întoarceţi-vă şi luaţi străzile la picior. Lăsaţi-vă purtaţi de val, de străzi, de oameni… Dacă nu aţi fost, atunci trebuie să ajungeţi acolo… Şi nu rataţi ce am ratat eu… Un pahar de şampanie în vârful Turnului Eiffel (eu deja am un motiv să mă întorc🙂 ).

Poze: Ziua 6, Ziua 7, Ziua 8

~ sfârşit ~

Lasă un răspuns

