SMS-uri şi e-cards

Despre orice altceva

Când ai primit ultima felicitare de Crăciun sau de Anul Nou, felicitare de… carton, pe care să o ţii în mână, căreia să-i simţi mirosul, să-i poţi simţi luciul imaginii, pe care să vezi aşternut scrisul unei persoane dragi? Eu nu am mai primit de foarte mult timp aşa ceva (exceptând, desigur, felicitările venite de la colaboratorii de peste mări şi ţări…). Dar îmi aduc aminte o vreme când primeam felicitări, mai ales în această perioadă. Felicitări în care recunoşteam scrisul unei persoane apropiate. Fie chiar şi un rând, dar era scris de mână…

Acum, de ce să nu recunosc, ne-am simplificat viaţa… Tot ce ne trebuie e o adresă de e-mail sau un număr de telefon mobil. Atât. Nu mai ai nevoie de stradă, numărul străzii, blocul, etajul, apartamentul, codul poştal şi oraşul. Doar de câteva litere @ ceva.com sau ceva.ro sau ceva.xx sau de 10 numere înşirate conform logicii operatorilor de telefonie mobilă. Şi gata… Copiezi primul mesaj drăguţ pe care îl primeşti, sau cauţi pe Google, normal…, sau, dacă te încearcă inspiraţia, compui chiar tu un mesaj…

Eu mă străduiesc de fiecare dată să compun un mesaj, fie el de Crăciun, Paşte, An Nou sau zi de naştere… Anul ăsta, de ce să nu recunosc, mesajul de Crăciun a cam scârţâit, iar cel de Anul Nou sigur va ridica câteva semne de întrebare…🙂 Dar adevărul e că nu-mi place să ştiu că destinatarul ar putea primi acelaşi mesaj de la altcineva, în cazul în care trimit un mesaj copiat de undeva… Mi s-a întâmplat de câteva ori să primesc înapoi mesajul trimis şi compus de mine🙂 . Anul ăsta s-a întâmplat să descopăr că un mesaj pe care l-am primit a fost copiat de pe net… Şi am avut un gust amar… Nu ştiu de ce, dar mă aştept ca şi celorlalţi să le pese la fel de mult… Şi nu e greu să-ţi pui pentru 10 minute rotiţele în mişcare şi să scoţi ceva, un mesaj cât de cât original, un mesaj care să fie doar al tău…

Dar unde vroiam de fapt să ajung… Am primit un mesaj, un SMS… Cel mai frumos mesaj de Crăciun, un mesaj personalizat🙂 . Am zâmbit atunci când l-am primit şi mai zâmbesc şi acum… L-am primit de la un fost coleg de muncă şi, după cum am aflat, şi alţi actuali colegi au primit diverse „povestioare” de la acelaşi coleg. Pentru că, într-adevăr, omul a trimis adevărate „povestioare”, nu doar un mesaj de… 160 de caractere sau câte are un SMS… Dar iată mesajul:

„Va doresc sa fiti colindati de o ceata de copilasi gingasi cu chip angelic care in mijlocul cantarii domoale deodata sa-si smulga de pe ei jachetele descoperind niste chitari nerabdatoare sa fie insfacate in manutele inghetate, care incep sa-si onduiasca frenetic pletele in vant si care schimba radical nota de interpretare de la un colind agale gen ‘Dom,dom sa-naltam’ la varianta metalista, mult mai ritmata a cantecului, intitulata ‘Doom,doom,let’s raise it up’. Tot ce va doriti sa vi se implineasca in noul an si sa va gasiti tihna si linistea pe care s-o petreceti cat mai zgomotos impreuna cu cei dragi.”

Cum să nu zâmbeşti când primeşti un astfel de mesaj, cum să nu te simţi atins de faptul că un fost coleg încă mai ţine minte ce pasiuni ai🙂 … Şi, în acelaşi timp, mi-a dat de gândit… Ar fi frumos ca şi eu să compun câte un mesaj pentru fiecare destinatar… Ar fi frumos să încep chiar acum, de Anul Nou… Iar anul viitor, am să încerc să trimit felicitări… prin poştă…🙂 pentru că mi se par mult mai personale… Nu mai trebuie decât să aflu vreo 10 – 20 de adrese poştale…🙂 Dar până atunci, încă mai merg pe „clasicele” SMS-uri şi e-cards…🙂

Lasă un răspuns

