David Broza

Despre muzică

Pe 30 septembrie am fost la Ateneu. Concert AG Weinberger şi David Broza. Acum am o problemă. Pentru că vreau să scriu despre asta dar nu ştiu de unde să încep. Pentru că am fost foarte impresionată. Pentru că nu ştiam nimic de David Broza, pentru că nu am vrut să ascult sau să citesc nimic despre el înainte. Pentru că am vrut să fiu surprinsă. Şi am fost…

După ce AG şi-a încheiat concertul mă aşteptam la o mică pauză, atât cât să am timp să fumez o ţigară şi să beau un pahar cu apă. Dar n-a fost să fie aşa… David Broza a intrat pe scenă aproape imediat. Şi m-a surprins… De ce? Pentru că prejudecăţile mi-au şoptit că David Broza are şi o trupă… Dar iată că e singur pe scenă. E numai el şi chitara lui. Începe să cânte. Fac ochii mari, aşa cum îi făceam în copilărie în faţa unui cadou sau a unui lucru nemaivăzut. În gând mă întreb oare ce crede Cip? Dar, cu coada ochiului, citesc surprinderea şi pe faţa lui. Şi am continuat aşa, surprinşi din melodie în melodie. David Broza, singur, poate să umple o scenă. El şi chitara lui sunt o adevărată orchestră. Dacă i-aş fi ascultat albumele înainte, aş fi putut jura că mai are ceva „în spate”, încă o chitară, o tobă… ceva… Dar aşa, văzând, auzind, trăind totul „live”, a fost surprinzător. M-au mirat sunetele ce ieşeau din chitară, m-a surprins vocea lui puternică, mi-a plăcut când a cântat cu AG… Ce cântă David Broza? Nu aş putea spune cu exactitate… În primul rând pentru că nu-mi place să pun etichete şi în al doilea rând pentru că nu cred că e un gen anume. Nu e muzică clasică, nu e flamenco, nu e rock, nu e blues… E puţin din toate… Merită ascultat dar, mai ales, văzut live.

Am plecat zâmbind de la concert. E plăcut să laşi muzica să-ţi gâdile toate simţurile, s-o laşi să pătrundă în suflet. E plăcută starea de exaltare pe care eu, personal, o am după fiecare concert… E şi mai plăcut ca, după o lună aproape, să rememorezi întregul concert şi, din când în când, să-ţi aminteşti un acord, o bătaie, un vers… Mi-a plăcut această surpriză, am mai învăţat ceva, am mai descoperit ceva… David Broza

3 gânduri despre &8222;David Broza&8221;

  1. 🙂 Sper sa se intample cat mai curand… Din nou… Pe 18 octombrie tocmai au cantat, la Preoteasa. Presupun ca si la Pitesti au cantat „Sitting On The Dock Of The Bay”🙂 A fost super! Numai ca si eu imi doresc un concert lung, de vreo 3 ore, sa ma satur…🙂

  2. Ufff, am ratat concertul asta… si tot nu stiam cum sa intru in Ateneu🙂
    Dar… am fost la Pitesti la AG si chiar mi-a placut noul repertoriu ca sa nu mai zic cat de lung a fost concertul…🙂 Ne vedem la urmatorul din Bucuresti🙂

Lasă un răspuns

