Kavarna rocks!!!

Despre muzică, Despre orice altceva

Kavarna… Un orasel pierdut undeva pe malul Marii Negre… Cu o plaja mica, inghesuita, o statiune mult mai oropsita din punct de vedere geografic decat orice alta statiune de la noi, dar totusi atat de vie, atat de „occidentala”, atat de departe de tot ceea ce cunosc romanii ca fiind litoralul bulgaresc… Aici cred ca autorizatiile de functionare ti se dau in functie de muzica pe care o difuzezi… Daca dai rock all day and all night, ai autorizatie pe viata… Aici nu exista terasa unde sa nu asculti rock. Si nu cred ca se intampla asa numai din cauza festivalului care e aici. Cred ca asa e tot timpul si mai cred ca primarul din Kavarna e cel mai tare primar, un primar pe care l-as vota oricand… Despre politicienii bulgari stim cu totii ca sunt corupti si mai rai decat ai nostrii. Dar intre un primar rocker, fan AC/DC si un primar marinar si… „manelist”… sau si mai rau… un presedinte… stiti ce as alege…
Acum am vazut Bulgaria altfel… Am vazut-o prin ochii locuitorilor, foarte primitori… Nu am avut cazare, dupa cum v-am spus. Umbland din hotel in hotel, am ajuns la o „casa de vacanta”, „Karina”. Acolo, cineva, nu stiu daca era proprietarul sau un simplu angajat, ne intampina cu intrebarea „sunteti romani?”. Putin socati, confirmam, si atunci el spune „gasim cazare!”. Am umblat ceva timp cu el, nu am gasit nimic, decat o gazda, in centrul orasului, la mama unui prieten de-al lui. El, vames bulgar de ani buni, a invatat romana la Vama Veche. Se descurca bine. De fapt de la el am aflat ca primarul e fan AC/DC. Doamna la care ne-am cazat ne-a coplesit cu amabilitatea ei. Ne-a servit cu cafele si prajituri, ne-a mai servit cu un fel de mancare, o omleta cu foi de placinta si cu traditionala supa tarator.
Si rockerii bulgari sunt altfel. De la rockerii cu care am „copilarit” eu, la rockerii pe care i-am intalnit in Costinesti si la rockerii peste care am dat aici este o diferenta ca de la cer la pamant. Nu mi-a cerut nimeni un leu / o leva, o tigara, o bere sau altceva. In Bucuresti, in Ploiesti, la Costinesti, eram obisnuita cu asa ceva. Dar acum nu mi-a cerut nimeni nimic… Chiar m-a surprins chestia asta…
Oricum am intalnit putini romani. Cel putin pana acum… Poate in seara asta, la Manowar, se va strange mai multa lume. Aseara, la Motorhead, nu cred ca s-a umplut stadionul, dar cred ca in seara asta, la Manowar, va fi altfel… Si nu spun asta cu nici un regret. Pentru ca stiu ca felul in care suna Motorhead nu e pe placul tuturor. Si ma gandesc ca, poate, Manowar are, in general, mai mult succes, nu degeaba a fost biletul mai scump la Manowar. Aha… ca tot a venit vorba de bilete… La Motorhead biletul a costat 30 leva ~ 15 EUR, iar la Manowar, 40 leva ~ 20 EUR.
Parerea mea ar fi ca, cu bunavointa autoritatilor si cu ceva sponsori, s-ar fi putut organiza si la noi asa ceva… poate cu mai mult succes, cu un public mai numeros… Numai ca noi ne complacem in mediocritate, acceptam cu prea multa usurinta ceea ce dicteaza majoritatea, ceea ce se vinde usor, ceea ce e comercial. Concluzia, simpla, de altfel, si pe intelesul tuturor, ar fi ca, din nefericire, Bulgaria ne cam bate la fundul gol pe alocuri… Si, din nefericire, ne trebuie cam multi ani sa ajungem la nivelul lor, din anumite puncte de vedere…

Check out these links!!!
http://www.bnr.bg/RadioBulgaria/Emission_English/Theme_Culture/Material/kavarna.htm
http://www.bnr.bg/RadioBulgaria/Emission_English/Theme_Profiles/Material/kavarnamayor.htm

3 gânduri despre &8222;Kavarna rocks!!!&8221;

Lasă un răspuns

