La Graz au înflorit magnoliile (18.03.2007)

Despre orice altceva

În primul rând, la postul trecut, am greşit data… trebuia să scriu 17, în loc de 18… Acum am şi modificat…
Ideea e simplă… Eu scriu post-urile seara, în cameră, când oricum laptopul nu mai rezistă fără a fi conectat, şi le public dimineaţa, la cafea…🙂 Iar wireless-ul, din nefericire, nu e disponibil în cameră…
Oricum, se pare că voi sări tutorialele lui Gramo de gândire critică şi argumentare, căci am foarte multe lucruri noi de asimilat şi învăţat… Nu că mi-ar fi teamă de chestia asta, dar am ceva de demonstrat. Oricum, promit că, în limita timpului, atunci când voi ajunge acasă, voi lua lecţiile la rând şi voi răspunde fără a trişa. Aşa că, păstraţi-mi coroniţa!😛
Cum e… E greu, e frumos, e interesant… Azi am descoperit unde sunt… La 500 de metri de graniţa cu Austria…🙂 La aproximativ 70 de km de Graz, pe care l-am şi vizitat…
În drum, am făcut o oprire interesantă… Bungee-jumping…🙂 Eu nu am sărit, pentru că nu am avut un motiv, dar câţiva colegi s-au încumetat… Eu doar am urcat în macara să fac poze🙂 Data viitoare, dacă va mai fi, cred că mă şi arunc…
În Graz, oraş despre care nu am avut timp să mă documentez, am descoperit atmosfera aceea calmă a oraşelor germanice. Atmosfera aceea calmă, lipsită de griji, probabil doar în aparenţă… Şi normal, clădirile şi casele cu arhitectura specifică (aici nu mă pricep mai deloc, dar există tipul acela de case, de clădiri vechi, care este întâlnit doar în oraşele şi satele cu puternice influenţe germanice, stil pe care n-aş putea să-l numesc…), uneori chiar interesante şi unice prin tot felul de statui ce se regăseau în colţurile clădirilor sau la intrare, îngropate în structura clădirilor şi a caselor, alteori unice prin picturi ce împodobeau pereţii exteriori. Am văzut şi case sărăcăcioase, dar n-am văzut nici măcar o casă care să şocheze prin opulenţă, aşa cum se întâmplă la noi. Iar, ceva ce mi-a plăcut, mi-a trezit amintiri şi m-a făcut să mă întreb când va fi acest lucru posibil şi la noi, a fost lipsa gardului sau existenţa unui gard doar aşa… ca să fie… Adică nu e genul aceela de cetate închisă, cum e la Râşnov, de exemplu, nici genul acela de gard semiînalt, cu sârmă ghimpată şi fir electric…😀 , nici genul de picket-fence, ca la americani… E altceva… Gen gard foarte jos, gard viu, de cele mai multe ori, perfect tuns, impecabil îngrijit. Apoi m-a uimit verdele incredibil al gazonului. Şi florile… Foarte multe flori… Şi ghivece pe stradă… Ghivece mici, care în bucureşti, probabil, în primele 5 minute s-ar fi regăsit de vânzare la florăria cea mai apropiată. Am vizitat şi o cetate, gen Râşnov, dar o cetate în care accesul se făcea cu un trenuleţ, ceea ce m-a dus iar cu gândul la ceea ce se întâmplă la noi… şi direct la accesul la cetatea Râşnovului. Am văzut şi o insulă metalică plutitoare, o clădire în forma unei inimi (nu inimă din aceea cum desenam când eram mici, ci inimă propriu-zisă). Nu am fost mulţumită de modul în care au îmbinat vechiul cu noul… Nu-mi plac contrastele puternice. Şi aici chiar se simţeau şi parcă stricau un pic imaginea pe care deja mi-o formasem, de oraş germanic, liniştit şi idilic. M-am speriat degeaba de fumatul pe stradă sau în locurile publice. Am văzut destule chiştoace aruncate pe stradă. E adevărat, în Graz n-am intrat în nici un restaurant, dar cel puţin în hotel, aici în Ungaria, am observat că se poate fuma fără probleme. E de ajuns să dea cineva tonul…
Am făcut ceva poze, dar momentan nu pot descărca nimic pe PC. Sper ca în zilele următoare să am timp să rezolv şi această problemă.
De mâine, la muncă… Ştiu că voi face faţă, am încredere în mine, dar jumătatea îmi lipseşte pe măsură ce trece timpul… De fapt astăzi cred că mi-a lipsit cel mai mult… Aş fi vrut să viziteze împreună cu mine Graz-ul. Dar…

Un gând despre &8222;La Graz au înflorit magnoliile (18.03.2007)&8221;

  1. sigur ca ti-o pastram🙂 tutorialele lui Gramo nu sunt atat de importante precum toate chestiile pe care le traiesti acum; noi te citim cu sufletul la gura; vb!

Lasă un răspuns

