Despre prieteni

Despre orice altceva

Am afirmat cândva că am găsit la Zuzu un post care mi-a plăcut. Şi pe care am vrut, încă de atunci, să-l dezvolt într-un post al meu. Până acum am tot amânat dar, în seara asta, chiar am chef să mă arunc singură în arena cu lei…

Pentru mine un prieten adevărat e cel la care ştiu că pot apela oricând, la orice oră din zi sau din noapte. Un om pe care mă pot baza. Un om care ar sta să asculte tot ce am să-i spun, fără să se plictisească. Un om care să mă accepte aşa cum sunt, cu bune sau cu rele. Un om care să nu profite de mine. Un om care să-mi spună verde-n faţă ce are de spus, un om căruia şi eu să-i pot spune adevărul, fără supărare şi ranchiună. Un om care, idiferent de categoria sa socială şi de mărimea portofelului, să nu mă facă să mă simt inferioară sau superioară. Un om cu capul pe umeri, inteligent şi cu bun simţ… Un om asemănător mie, la suflet…

So, câţi oameni sunt lângă noi? Câţi ne sunt prieteni? Câţi sunt amici şi câţi sunt doar simple cunoştiinţe? Câţi dintre ei ne consideră prieteni? Relaţia asta de prietenie poate fi univalentă? Ce este acela un prieten adevărat?

Întrebări peste întrebări… Întrebări la care fiecare din noi are un răspuns diferit pentru că simţim diferit, trăim diferit…

Am avut mulţi prieteni de-a lungul vieţii… Şi fete şi băieţi. Trebuie să recunosc că fetele au fost întotdeauna cele mai rele… În faţă îmi zâmbeau şi erau lapte şi miere, iar pe la spate îşi ascuţeau cuţitele şi îmi furau prietenii („as in boyfriends…”). Normal, pe măsură ce am crescut, mi-am ales prietenii cu mai multă grijă, zic eu… Câţi am păstrat dintre toţi, până acum? Unul singur… Culmea, un băiat… Vorbesc rar cu el, uneori mă întreb ce face, dar nu-l sun… Dar, cu toate astea, îl simt aproape de mine şi ştiu că, dacă voi avea vreodată nevoie de ceva, el va fi acolo, gata să mă ajute, gata să mă sprijine…

Am mai cunoscut oameni… La birou, în baruri, la Cip la birou, la concerte… Pe unii i-am plăcut din prima, la fel cum pe alţii i-am antipatizat… Cu unii am ieşit, am fost la concerte, la restaurant, în baruri, în parc… Dar câţi îmi sunt prieteni? Eu îi consider pe toţi prieteni, pentru că nici unul nu m-a lăsat baltă la nevoie… Îi accept aşa cum sunt, cu defectele şi păsăricile lor… Le duc dorul atunci când sunt departe şi aştept fremătând reîntâlnirea… Cu unii vorbesc zilnic, cu alţii mai rar… Într-unii simt câteodată o falsitate… În alţii simt o superioritate care nu e dată neapărat de inteligenţă… În alţii simt o invidie care n-aş putea spune de unde vine… De obicei trec uşor peste accesele astea de personalitate, dar nu fără să mă supăr, în sinea mea, că nu am găsit nişte prieteni mai sinceri…

Şi-acum revin… Cine sunt prietenii, de fapt? Pentru mine sunt oamenii alături de care îţi place să-ţi petreci timpul… Sunt cei cu care poţi vorbi… Sunt cei în care poţi avea încredere… Sunt cei cu care te simţi bine… Sunt cei lângă care te simţi în elementul tău… Sunt cei care îţi seamănă cel mai mult… Sunt cei pentru care te gândeşti cu săptămâni înainte ce să le faci cadou de ziua lor… Sunt cei pe care îi suni de Revelion şi nu le dai SMS-uri… Sunt cei pe care-i suni atunci când te simţi singur… Sunt cei care, cu puţin noroc, nu te vor dezamăgi niciodată şi vor fi mereu alături de tine…

14 gânduri despre &8222;Despre prieteni&8221;

  1. imi place foarte mult ce ai scris aici despre prieteni..:) si parerea mea este ca exista prieteni adevarati:p, mai exista si prieteni care ne mai dezamagesc (dar exista iertarea)..:D
    dar o chestie despre prieteni, pe foarta multa lume aud ‘prieteni?pfuai nustiu ce”
    daca vrei un prieten adevarat trebuie sa fi un prieten adevarat:)

  2. e imposibil sa nu fii dezamagit…;)
    prietenii sunt cei ale caror cuvinte si gesturi iti ating sufletul…sunt cei care stiu intotdeauna ce-ti lipseste sau ce e in plus in viata ta…sunt cei care macar incearca sa spuna un cuvant de alin atunci cand e nevoie… prietenii sunt cei pe care si sa vrei sa ii scoti din viata ta nu poti, sunt cei de care te leaga increderea, afectiunea, starea de bine, amintirile🙂 fain articolul …mai ales ultimul paragraf :X

  3. „…Sunt cei care, cu putin noroc, nu te vor dezamăgi niciodată şi vor fi mereu alături de tine…”, mi-a placut asta!

  4. sa jtii k ai dreptate mare…momentan pe niciun prieten nu ma pot baza ..pt nmn nu pot baga mana in foc ….am numai profitori in juru meu…..d moolt timp ma rog sa apara cnv kre sa ma sustina si sa ma ajute in tot ce fac……kiar ma gandeam la lucrurile astea uneori gandejti exact k mine…..a P.S.ms pt articol my ajutat sa fac cv bun la logica pt care am luat un zece …..ejti tare…;)

  5. Prietenii … uneori e greu sa iti gasesti un prieten adevarat , caruia sa ii povestesti totul … sa ai pe cine te baza atunci cand ai nevoie . Multi fug de prieteniile din copilarie , incercand sa isi faca altele noi , cu bani … cu pozitie sociala … „vedete” , dar mai devreme sau mai tarziu , isi dau seama k de fapt tot acelea sunt cele adevarate .

  6. Interesant articolul…ma bucur k mai sunt persoane carora sa le pese d prietenie, un cuvant p cale d disparitie. Prietenia este si ea o culoare din curcubeul numit iubire. Trebuie s-o cladesti si s-o mentii cu placere, sinceritate si devotament, nu doar cand ai nevoie, ai timp sau chef.

  7. Da, Zuza, ai dreptate… Dar parca uneori e mai bine sa nu te dezamageasca nimeni…🙂 Si adevarul asta e, ca oricata grija am avea, oricat de buni am fi, mai si gresim si-atunci chiar ca avem nevoie de iertare…

  8. eu nu cred ca prietenii sunt cei care nu te vor dezamagi niciodata, cred ca sunt cei care desi te vor dezamagi de multe ori, iti vor ramane in continuare in inima, pt ca vei stii ca si ei la randul lor ti-au iertat in timp multe greseli..

  9. Ma bucur ca ti-a placut articolul. Ai spus ca pentru tine fetele au fost cele mai rele. Ei la mine(sau la baieti) e exact invers. Prietenia cu o fata a durat cel mai mult. Si aici nu vorbesc strict de prietena cu care ieseam, ba dimpotriva.
    Din pacate, niciodata nu poti fi sigur pe cineva. Dar trebuie sa risti si uneori ai noroc.

Lasă un răspuns

