Happy Valentine’s Day

Despre orice altceva

Happy Valentine’s Day!!!„Love me when I least deserve it, because that’s when I need it the most” (proverb suedez)

14 februarie 2007.

La radio: „Pentru Vali, La mulţi ani de Sfântul Valentin!!!”. Hmm… Sfântul Valentin? Da, a fost Sfântul Valentin ieri, 13 februarie, pentru catolici. Pentru ortodocşi este tocmai în aprilie, pe 24… De la Valentine’s Day să ajungi la Sfântul Valentin şi să te apuci să-i cauţi în agendă pe toţi cei pe care-i cheamă Valentin sau Valentina şi să le urezi „La mulţi ani!” e cale lungă…

În concluzie, astăzi, 14 februarie, sărbătorim, în mod oficial, Valentine’s Day, o zi în care se celebrează iubirea şi nicidecum ziua vreunui sfânt… O sărbătoare comercială şi de împrumut. O zi în care fetele se supără dacă nu primesc o mică atenţie, iar băieţii spun „Ce prostie!”🙂 . O zi în care seara, la ştiri, vom afla câte kilograme de ciocolată, câte jucării de pluş sau câte kilograme de bijuterii au cumpărat românii şi, de ce nu, ce cadou deosebit a primit nu ştiu care vedetă cu această ocazie. O zi în care, fără rezervare, nu mai ai loc în nici un bar, în nici un restaurant. E clar o sărbătoare comercială din care, oricum, toată lumea are ceva de câştigat… Unii bani, alţii iubire sau impresia iubirii, alţii puţină atenţie, afecţiune, puţin romantism…

Mie, personal, nu-mi trebuie o anumită zi în care să-mi sărbătoresc iubirea… O sărbătoresc în fiecare zi, în fiecare oră şi în fiecare minut… Oficial, ziua în care-mi sărbătoresc iubirea este 13 septembrie… Iar astăzi e o zi obişnuită pentru mine… Nu am cum să spun că astăzi îl voi iubi mai mult pe Cip sau că îi voi da mai multă atenţie… Nu am cum să iubesc astăzi mai mult şi mâine mai puţin sau ca de obicei… Eu nu am nevoie de o zi specială ca să dau un cadou sau să primesc o floare… Aşa că şi astăzi voi avea un program normal, nu mă voi ascunde prin separeuri romantice, nu voi petrece în doi şi nici nu mă voi aştepta la ursuleţi de pluş şi ciocolată… Chiar dimpotrivă… astăzi, după muncă, dau o fugă în Lucky 13 să fac rezervările pentru ziua mea, tot acolo mă întâlnesc cu Cip, cu frăţiorul meu şi cu iubita lui, bem o bere, mâncăm un covrig, mai vorbim una-alta, ascultăm ceva blues, şi-apoi fugim repede acasă, că avem meci…😛 n-avem timp de prostii…🙂

Ce se mai sărbătoreşte azi? Ballantine’s Day…🙂 Şi tot azi, 14 februarie, este ziua lui Gil Dobrică, a lui Ghiţă Mureşan, a lui Grigore Vieru…

Şi dacă tot am deschis discuţia legată de vestita şi controversata zi a iubirii, pe 24 februarie este Dragobetele. O sărbătoare veche, românească, asociată tot cu dragostea, dar de care românul rupt de tradiţii nu a auzit decât după împrumutarea mult mai „agresivei” sărbători de Valentine’s Day. Aşa că cine are neapărat nevoie de o zi anume pentru a-şi sărbători iubirea, se poate gândi şi la data de 24 februarie…

Lasă un răspuns

