Previziuni?!? Sau speranţe?!?

CapsulaTimpului

Un penultim post pentru Capsula Timpului… Cred…😀 Ultimul nu e sigur… Pentru că am o surpriză…😉

O să fie greu. Punct. Dar va trebui să strângem din dinţi, să tragem tare şi să construim o nouă Românie pentru noi şi pentru copiii noştri. România europeană…

Personal, nu ştiu / nu înţeleg extrem de bine sau de corect întreg procesul ce va urma. Şi aici aş da vina pe mass-media, care ia totul în glumă. Se scot în evidenţă miciile aberaţii (pentru că sunt şi aberaţii) în loc să explice şi să se prezinte în mod clar acest proces. Normal, m-aş fi putut informa pe net, aş fi putut suna la numărul acela ce apare în reclama cu aderarea… Dar n-am facut-o… Sunt puţin confuză, aş putea spune… Dar în nici un caz nu sunt speriată sau panicată şi nici nu plâng noaptea, gândindu-mă ce greu o să fie…

Aşa că, din ce-am auzit şi din ceea ce bănuiesc sau cred eu că o să se întâmple… iată ce m-ar bucura pe mine:

  • sigur vom călători mai uşor🙂 ;
  • poate oamenii vor accepta să se schimbe;
  • poate se va mai diminua corupţia;
  • poate va fi mai uşoară deschiderea unei afaceri;
  • poate legile vor fi la fel pentru toţi, indiferent de funcţii, bani, statut social;
  • poate produsele ce vin din Uniunea Europeană se vor ieftini;
  • poate va primi o şansă şi muzica bună şi de calitate;
  • poate intrarea în UE va aduce şi un acces mai facil la cultura ţărilor din Uniune;
  • poate vom învăţa să scoatem bani din turism;
  • poate vor dispărea de pe piaţă produsele contrafăcute şi cele periculoase pentru sănătate;
  • poate se va moderniza sistemul sanitar;
  • poate Pay Pal va accepta şi clienţii serioşi din România;
  • poate sistemul de învăţământ românesc va găsi în sfârşit o cale dreaptă şi sigură de a se dezvolta, fără a se mai face schimbări mai mult sau mai puţin radicale în mijlocul anului;
  • poate şi agricultura se va dezvolta şi va evolua;
  • poate vânzătorii din magazine or să fie mai amabili şi vor da restul până la ultimul bănuţ;
  • poate Bucureştiul va redeveni Micul Paris;
  • poate se va stopa distrugerea pădurilor din jurul Bucureştiului;
  • poate saloanele de înfrumuseţare vor deveni mai sigure şi nu vor mai apărea ca ciupercile după ploaie la parterele blocurilor, chiar dacă asta va însemna că vom scoate mai mulţi bani din buzunar;
  • poate produsele fabricate în România vor fi mai bune din punct de vedere calitativ;

Dacă va fi în 5 ani, în 10 ani… în 20 de ani… Asta nu mai ştiu… La cât de bine ne-am mişcat până acum, aş paria pe vreo 10-15 ani…

Oricum, lista rămâne deschisă. Sunt sigură că nu am cuprins tot ceea ce s-ar putea scimba în bine după 1 ianuarie 2007 şi chiar vă rog s-o completaţi.

Ce ar putea fi rău? Asta chiar nu ştiu… Pentru că nu-s genul care să vadă jumătatea goală a paharului… Dacă se poate, să facă cineva o listă şi cu părţile rele ale aderării, să le punem în balanţă.

Dar ce mă supără cel mai tare…😳 Se vor scumpi ţigările… Şi nu ştiu dacă-s dispusă să renunţ la acest viciu…😛 Şi altceva, ce se aude pe la TV… dar nu ştiu dacă-i adevărat sau nu… Nu se va mai fuma în baruri / cluburi?!? Păi cum ar arăta o Lăptărie aerisită şi fără fum de ţigară???😦

Recunosc, Sorin mi-a dat ideea acestui post. A scris două comentarii la postul „A doua încercare / însemnare” şi m-a făcut să mă întreb: ori nu înţeleg eu mare lucru din aderarea asta, ori mă comport ca de obicei şi văd totul în roz (ceva mai pal de data asta…, dar oricum în casă trebuie să existe cineva care să vadă părţile bune…)🙂 . N-am găsit încă varianta corectă de răspuns la această întrebare, aşa că vă invit să faceţi liste, să o completaţi pe a mea, să o disecaţi… Eu voi privi şi analiza…😀 Sper să nu mă sperii prea tare şi să dau bir cu fugiţii prin ţări străine…😛

Un gând despre &8222;Previziuni?!? Sau speranţe?!?&8221;

  1. Iarta-ma ca am intrat cu bocancii plini de noroi in optimismul tau si al generatiei tale, dar aproape tot ce ai insirat cu „poate” in fata nu se va produce doar prin intrarea in UE, ci prin inlaturarea racilelor care ne domina existenta.
    Un exemplu: leul a crescut puternic fata de Euro. S-a ieftinit vreun produs din import?
    Carte ai invatat. Incearca SA PRICEPI ce se intampla si impreuna cu multi alti tineri, sa gasiti candva oameni cinstiti pentru functiile de decizie. Poate o ora pe zi furata de la muzica si dedicata informarii din surse care se refera la date reale si nu la scandaluri si scenarii fabricate de jurnalisti mercenari sa va ajute.
    UN AN MAI BUN SI LA MULTI ANI!

Lasă un răspuns

