Din blog în blog…

Blogroll, CapsulaTimpului

Azi am avut ceva timp liber… De fapt am fost liberă, dar spre seară tot la birou am ajuns… Blogurile pe care le citesc îmi mănâncă din ce în ce mai mult timp… 😮 Dar astăzi, cel puţin, am descoperit cu bucurie că, pe undeva, suntem pe aceeaşi lungime de undă… Am văzut şi eu emisiunea „Cultura Libre„, în reluare, astăzi… Mă uitam la cei trei distinşi domni invitaţi… Ceea ce comentau ei acolo trecea pe lângă urechile mele ca vântul… Din când în când, un cuvânt îmi zgâria creierul… Blogger, blogger, blogger, blogger… S-au trezit toţi acum să analizeze blogurile româneşti… Să le întoarcă pe toate feţele… Dacă-s OK sau nu, credibile sau nu, bine scrise sau nu… Acum 2 luni de zile colegele de birou nu ştiau ce-i ăla blog… Acum… „a… ăia cu care se ceartă Mircea Badea!”. Foarte tare, frate! Oricum, emisiunea a fost aiurea… În primul rând pentru că invitaţii nu mi s-au părut a fi deloc reprezentativi pentru blogosfera românească. În al doilea rând pentru că, se pare, în concepţia unora, ideea de blog se opreşte la ceva gen… agenţie de presă şi exclude orice alt tip de blog. În al treilea rând… dacă tot s-au luat blogurile la puricat, de ce nu s-a comentat şi asta. Dar ce mai contează acum?

Am mai aflat astăzi că Mircea Badea fură poze de pe blog. OK, asta înseamnă că trebuie să luăm măsuri… Trebuie să cercetez problema şi să găsesc un progrămel care să-mi personalizeze automat fotografiile descărcate… Ar trebui să existe aşa ceva, nu?

Dau peste un proiect interesant… Acum observ că e o propunere veche. Mă gândeam eu… Am ajuns acolo de aici, trecând şi pe la Cristealizări. Sunt curioasă ce formă finală va avea proiectul. Într-un loc se vorbeşte despre ceea ce e posibil să dispară după 1 ianuarie 2007, în celălalt loc despre aşteptările ce le avem după 1 ianuarie 2007.

Legat de proiect şi de anunţul de mai jos… şi de un post al lui Eduard… Mă întrebam zilele trecute dacă peste 100 de ani blogul meu va mai exista undeva… Dacă-mi iau domeniu (mă gândeam de fapt la găzduire… of, ce târziu e…😀 ) şi nu-l mai plătesc, automat va fi şters… Dacă rămân la WordPress şi mă lipsesc de micile delicii ale CSS-ului, ale plugin-urilor şi ale miilor de teme… cât timp îmi va ţine WordPress-ul blogul dacă nu se mai mişcă nimic pe pagină? Oare vom ajunge să ne lăsăm blogurile moştenire?😀 (şi aici nu vorbesc neapărat de cele care câştigă bani – probabil acelea vor deveni mici afaceri de familie…😛 ). Dar dacă dă WordPress-ul faliment sau dispare pur şi simplu? Of, câte întrebări… şi câte griji îmi fac eu la 2 noaptea… Totuşi, am să pun o întrebare la WordPress… Probabil vor crede că sunt nebună, dar nu, aşa sunt eu…😛

Şi, într-un final,🙂 aflu că bloggerii se înmulţesc…🙂 Să zic sau să nu zic… la cât mai mulţi?😎

7 gânduri despre &8222;Din blog în blog…&8221;

  1. Mostenirea asta e independenta de platforma; are, ca sa zic asa, „portabilitate”.
    Acum, daca bati asa departe… vezi cui il lasi🙂
    Si cu taxa de succesiune, pana atunci, s-or mai lamuri lucrurile; daca e de scos bani din asta, nu ma indoiesc ca se vor gasi unii sa reglementeze lucrurile (ca doar urmasii beneficiaza de trafic si alte drepturi); eu ma gandesc deja la cateva forme de evaziune care nu imi vor servi, evident, la nimic, fiindca nu ma voi dovedi niciodata capabil sa capitalizez blogul.

  2. Tot la un digital watermark ma gandeam si eu… Si am gasit cateva programele folositoare:
    http://www.easy-tools.net/batch-watermark/index.html
    http://www.photowatermark.com/
    http://www.visualwatermark.com/
    Back-up fac cam o data pe saptamana…🙂 Dar singura solutie pe care o vad acum, pentru ca blogul meu (si al altora, normal) sa poata fi vizitat si peste 100 de ani e sa-l las mostenire…🙂 Oare vom ajunge sa platim taxa de succesiune si pentru asta???😀

  3. ca simple observatii:
    * pare de la sine inteles ca un backup din cand in cand n-ar strica (chiar in ciuda juramintelor de credinta si viata vesnica din partea celor de la wordpress) – de unde se vede ca sfaturi stiu sa dau…
    * exista si variante de gazduiri gratuite care sa permita instalari wordpress; sigur, nici acestea nu sunt infailibile
    * nu cunosc programe, de pilda, care sa protejeze fotografiile de print-screen; dar ar fi bine sa incepi (daca nu ai facut-o deja) cu o nota referitoare la drepturile de autor inclusa pe site (gen creative commons) si cu un (digital) watermark aplicat fotografiilor; mai departe…

Lasă un răspuns

