Şi pentru ce?

Despre munca

Muncesc de patru ani aici. Da, patru ani… la aceeaşi firmă… In patru ani… salariul mi-a crescut cu… 320%. Nu-i rău, ar spune unii, mai ales dacă ţii cont de faptul că şi funcţia şi responsabilităţile s-au mai modificat. Eu aş zice că e… OK, având în vedere gradul de implicare ridicat, cunoştinţele şi loialitatea oferită acestei firme. Dacă e nevoie, stau peste program, dacă cineva nu ştie să facă ceva, încerc să rezolv eu, dacă cineva nu se descurcă, încerc să ajut… Nu pentru a ieşi în evidenţă, nu pentru a promova… Pentru că aşa sunt eu, o proastă care pune suflet aiurea în tot ceea ce face.

Dar ce-aţi zice de o mărire de salariu de… 90!!! de lei noi??? Cum ar fi? „Uite, te-am propus pentru mărire, e un pas intermediar, trebuie să înţelegi, peste şase luni facem o nouă propunere…”. Nu ştiu ce s-a întâmplat în acel moment… Nu ştiu cum am rezistat să nu-i spun să-şi ia mărirea şi să şi-o bage-n fund, că eu nu am nevoie de ea!

Aşa am ajuns la concluzia că e mai bine să o freci… Să o freci original, să te doară-n c*r de muncă şi de responsabilităţi… Să spui că nu ştii să faci nimic mai mult decât ceea ce e pe felia ta, dar să te plângi zilnic că ai o grămadă de treabă. Să începi să ţipi ca din gură de şarpe când primeşti sarcini în plus, să urli că nu ştii, că nu ai de unde să înveţi, că nu-ţi arată nimeni… Aşa scapi cel mai uşor, aşa te agiţi cel mai puţin, aşa eşti cel mai liniştit şi aşa ajungi Office Manager (ce post o mai fi şi ăsta? secretară şefă?) cu ditamai salariul. E, dar ăsta-i avantajul pilelor. Eu cu aprecierea verbală, pila cu banii…

Eu mă mulţumesc momentan cu noul meu post de Sales Support Manager (nu prea-mi convine, aş fi preferat ceva care să pună mai mult accent pe IT) şi cu mărirea de 90 de lei noi! Şi aştept cu interes momentul în care am să le-o trag şi eu lor!!!

Acum, judecând la rece, nici nu ştiu pe cine să-mi vărs dracii… Pe aşa-zisul şef de-aici, din România, sau pe marea companie multinaţională care are frâiele în mână? Teoretic, cei de-afară ar fi de vină… Pentru că ei se bazează pe un raport de doi lei, privind nivelul salarial pe domenii de activitate, pe funcţii şi pe experienţă… Dar nimeni nu a reuşit să-i facă să înţeleagă că eu, de exemplu, Sales Support Manager (nici nu ştiu cu ce se mănâncă funcţia asta) nu am să fac niciodată acelaşi lucru ca Sales Support Manager-ul de la altă companie. Pe lângă partea de raportare, IT şi baze de date (job-ul meu exclusiv), mai editez o imagine, mai fac o traducere, că de, mi-a trebuit limba spaniolă…, mai fac o prezentare, îmi mai dau cu părerea vizavi de traducerea spoturilor publicitare… şi tot aşa… sunt un fel de all in one, nu mă poţi încadra într-o singură categorie şi nici nu mi se pare corect să faci asta, doar pentru a stabili un salariu. Nu am fost niciodată în poziţia de a decide o creştere salarială, dar cred că atunci când se stabileşte procentajul creşterii salariale, ar fi normal să se judece totul vizavi de om şi de performanţele lui, şi nu vizavi de funcţie sau de nu ştiu ce mare studiu…

Ce e cel mai rău… faptul că mi se dă o funcţie… pe care eu nu am cerut-o. Şeful spune că e un avantaj… Da, recunosc, ar fi un avantaj dacă s-ar putea trece funcţia asta în cartea de muncă… Dar aşa, doar pe hârtie, la ce-mi foloseşte? Cum se traduce Sales Support Manager în română, conform cu Clasificarea Ocupaţiilor din România???

Nu-mi doresc altceva decât ca, pe 6 noiembrie, când se vor împlini fix 4 ani de când m-am angajat… să pot să le spun adio pentru totdeauna. Să plec şi să nu mă mai uit înapoi…

8 gânduri despre &8222;Şi pentru ce?&8221;

  1. … si sa nu uit. Ziceai ca editezi imagini. Ce faci, mai exact? Stii macar in ce format sa le salvezi, ca sa nu risipesti spatiul degeaba?

    Sau editare inseamna sa adaugi un layer cu ceva text, sau sa maresti un contrast? Si asta-i greu?

    Veniti, frate, cu exemple. Ca asa ma trzesc cu instalatorul care nu vrea sa taie tevi, ca asta e munca de fierar. Vai, ce sa spun…

    Daca faci editare profesionale si clipuri in flash, atunci ca, e munca de designer si cere sa fii platita separat. Desi, daca faceai asta, nu mai urlai ci iti luai bocceluta si te angajai pe 800-1000euro sau mai mult😉
    Hai s-o lasam asa, ca macane. Majoritatea aveti la activ niste taskuri de 2 bani, pe care nu le rezolva mama mare ca nu stie calculator, nu de alta. Joburi de Mc workers, ce vreti mai mult?

    D-asta n-as putea fi director, ca v-as lua la 3 pazeste pe toti desteptii astia. Nu mai spun ce discutii mi-au auzit urechile prin birouri cu doamne, care-si bat capul invariabil pe aceleasi teme stupide (unghii, cure, barbati, tv etc) Deceti-va la un magazin sa vedeti cum toate desteptele isi strang catrafusele cu 1/2 de ora inainte, asta dupa ce si-au mancat iaurtul si au discutat unde si cu cine pleaca. Daca asta e munca la voi, eu ma spanzur…

    1. 🙂 Am rămas surprinsă de faptul că până şi posturile de început încă mai „cer” comentarii…
      Să fiu sinceră, recitirea acestui post mi-a stârnit câţiva nervişori, dar apoi m-am liniştit repede, amintindu-mi ca deja de 2 ani de zile nu mai lucrez acolo😀 .
      În primul rând, domnul meu, ai fi putut să-ţi dai numele şi să încerci să pari mai puţin misogin…
      În al doilea rând, eu am făcut scandal pe blogul meu deoarece nu am vrut şi nici nu voi vrea niciodată să fiu o cifră, o statistică, un titlu de job şi să încetez să fiu o persoană. Explicam în acest post, printre rânduri, e drept😛 , că firma respectivă, din dorinţa de a „alinia” salariile, a comandat un studiu la PWC şi apoi şeful din România s-a gândit el cam ce face fiecare şi ce denumire i s-ar potrivi din acel studiu, pentru a determina care vor fi creşterile salariale. Mi se pare deplasat să elimini din acest proces factorul personal care, părerea mea, este cel mai important. Şi eu tocmai asta subliniam. Într-o companie cu 100 de angajaţi, probabil Sales Support Manager-ul nu face traduceri şi nici nu se „joacă” cu tabelele bazei de date. Pentru asta exista departamentul de IT si departamentul Administrativ. Iar într-o companie mică, cu 20 de angajaţi din care 12-13 sunt agenţi de vânzări si 3 coordonatori de vânzări, postul de Sales Support Manager nici nu are ce căuta, cred.
      Dar dacă totuşi eşti atât de interesat de ceea ce făceam acolo… păi să începem cu… baza de date… Cream rapoarte, în funcţie de cerinţe, populam baza de date cu informaţii, dacă era nevoie, şi, uneori, făceam modificări automate în baza de date pentru a scuti alţi oameni de muncă. În SQL.
      Cu editarea imaginilor… Era mai simplu, pentru ca le editam mai mereu acasa, firma neavând licenţe pentru astfel de programe (Corel, Adobe) şi puteam lucra în linişte. Şi nu era vorba pur şi simplu de modificarea contrastului sau a rezoluţiei, după cum îţi poţi da seama. Modificarea contrastului şi a rezoluţiei nu necesită neapărat Corel sau Adobe. Mai erau detalii legate de culori, transformare în format vectorial… Iar după ce eu terminam cu editarea, imaginile se duceau direct la print.
      Iar traducerile, care nu erau întotdeauna nişte traduceri simple, pur tehnice (gen fişe tehnice de securitate), ci erau şi traduceri de spoturi şi sloganuri publicitare (unde nu poţi traduce niciodată cuvânt cu cuvânt şi unde mai ai nevoie şi de inspiraţie) sau instrucţiuni de folosire pe care, totuşi, nu le poţi traduce cu Google Translate, sau contracte, care nu sunt foarte uşor de tradus în spaniolă… În engleză e simplu, căci internetul e plin de modele de contracte şi de expresii folosite în contracte, dar pe partea de spaniolă nu mai stă atât de bine… Ai dreptate, din nefericire, nu erau traduceri literare, dar implicau mult mai mult decât generalităţi gen preţuri, oferte şi clienţi.
      Iar asta nu era tot ceea ce făceam, dar eu deja m-am plictisit şi nu vreau să-i mai plictisesc şi pe alţii…
      Şi, în ultimul rând, eu nu am treabă nici cu unghiile, nici cu bărbaţii, nici cu televizorul şi nici cu curele de slăbire… Stilul ăsta de viaţă nu mă reprezintă şi, dacă ai mai fi poposit încă 10 minute pe blog ţi-ai fi dat seama, cred, singur, de acest lucru…

      1. Inca o chestie: as fi refuzat din start sa lucrez in marketing in Romania (adica sa produc/traduc recame pt piata romaneasca):

        1. public cu totul imatur
        2. consecinta: reclame pentru tarani (zgomotoase, neslefuite etc)
        3. reclame pline de minciuni aproape evidente, din ciclul: detergentul x cel mai cel, ciocolata cu lapte din Alpi (facuta la Brasov), sucuri naturale (facute din concentrat 2% si restul apa) si multe alte chestii.

        Ca exemplu recent, reclama la revista click cu Florin Piersic, e absolut gretoasa. N-are treaba Florin Piersic cu figurile lascive ca apar in aceeasi reclama, sin in general totul e strident

        Deci n-as lucra in industria asta, cel putin la noi. In Vest cand faci reclama unui produs mai „high class” banuiesc ca te uiti foarte atent la culori si zgomot de fond, pentru ca oamenii care isi iau masini scumpe sunt de obicei aia mai educati, mai cititi (e vorba de valoare adaugata, da?) – avocati, medici, bancheri. Asa ceva nu vezi in Romania. La noi o reclama la o masina sau vacanta scumpa e mult prea stridenta (grobiana chiar) pentru a fi macar luata in seama de publicul tinta din alte tari (omul realizat de 40-50-60 de ani). La noi aveti ca public tinta flacaii de 20-30 de ani care au pus (ei sau parintii) mana pe bani prin niste metode obscure.

        Asta da peste cap cam tot ce e marketing. Pentru a face reclame pt pustani, n-ai nevoie de rafinament, stil, profesionalism, ci preponderent de zgomot si culoare, ca in reclamele desre vacante si coca cola.

        Am divadat ca sa intelegi de ce nu dau 2 bani pe „reclamagiii” de Romania.

    2. Trebuie sa recunosc ca raspunsul e peste ce m-as fi asteptat. N-am citit restul blogului.
      Cat despre nume, nu conteaza. Acuzatia de misoginism e gratuita. Un ad-hominem ieftinut. Si barbatii au temele lor „inalte” (fotbal si bere) si am fix aceeasi reactie.
      Dar, ca sa revin, jobul nu e chiar de pitipoanca. Daca faceai raportare asta te pune putin mai sus decat o secretara, fara a fi programator sau admin de RDBMS. Presupun ca optimizari de indecsi nu stii sa faci, de exemplu (sau nu stiai).
      Overall, cred ca 1700 de lei acum ceva ani, chiar pt multitasking (dar sarcini de niveld e baza, totusi) era OK sau foarte putin sub cat ai fi meritat. Sa traduci mottoul unei reclame (sau cum s-o numi – sunt tehnic, da?) nu e totusi mare lucru. Daca te referi la lets make things better, pot sa traduc in multe feluri astfel incat sa nu sune nerelevant sau porcos. Deci si aici te supraestimezi putin.
      Modificarile automate in BD presupun ca insemnau interogari simple pt manipularea stringurilor. Not a big deal, pentru un programator.
      Chestia e ca un job bine platit presupune din start o specializare serioasa. Nicijn programator adevarat, chiar si in primii 1-2 ani, nu va accepta ideea ca trebuie sa stie si grafica si secretariat. Asa ca idee. Daca era primul job era OK.
      Modificari legate de culoare, daca te referi la lucrul cu spatiile de culoare, transformari gamma, sau mai pe romaneste sa arate imaginea mai albastra/rosie etc – iarasi nu e big deal – dovada ca si eu le stiu, desi n-am lucrat ca grafician niciodata. Vectorizarea cred ca e mai mult meritul softului. In fine.
      Per total, un raspuns decent, fara aruncat cu rosii, ceea ce ma face sa-mi regret, aproape, atitudinea.
      Mai tine cont si ca, paradoxal, exista munci sensibil mai calificate care primesc jumatate din banii tai, si asta nu dupa 1-2, ci si dupa 5-10 ani de experienta. E vorba de profesori de exemplu.
      Cat despre PWC, si marimea companiilor, renunta, ca am vazut cu se mananca la noi marile rapoarte, studii si audituri.
      Salut corporatist si pace🙂

  2. Donsoara…🙂
    Daca jobul tau de IT si baze de date = avut grija de baza de date a firmei cu clienti, vanzari etc (in sensul de bagat date, gestionat etc) adica nu programare, atunci

    … atunci sorry, esti una din multele super-destepte care stie numai sa taie painea si branza, nu si rosiile.

    Trebuie sa stii ca a face o traducere banala dintr-o limba de larga circulatie in alta (nu vorbim de ceva pretentios, literatura, da?) e perfect compatibil cu un om bun la toate, un fel de secretara, care – da, face mai de toate legate de birou. Si e considerata o munca de jos, pentru ca poate fi facuta de orice om cu… 10 clase.

    Titlurile alea pompoase de genul sales Support Manager sunt date in compensatie pentru lipsa de beneficii sau salariu mic. Ce era asa greu sa spuna „Responsabil ajutor vanzator” – ca asta inseamna, nu? Sa acorzi support (adica sprijin, asistenta, ajutor pentru activitatea de vanzare (nu stiu exact ce faci, nici nu ai detaliat). Dar ajutor de vanzator suna ca la aprozar, asa ca hai sa impuiem capul unor destepte cu titluri, sa para interesant.

    A tine o baza de date cu contactele, tranzactiile ofertele, produsele e ceva banal, e o munca de magazioner aproape. Limba straina e un bonus, dar nu prea mare. Ce mare branza poti discuta decat chestii minime despre preturi, transport, specificatii etc???

    Nu ma lua cu „dar, am treaba toata ziua, e super stresant”… ca poate asa o fi. Si datul la sapa e foarte greu, dar nu cere munca de creatie, de gandire profunda, de abstractizare, ca de exemplu ale programatorilor, doctorilor sau avocatilor. Altfel, da, e foarte greu chiar sa stai 10 ore in birou printre hartii, dar la ce faci tu…

    Sunt programator, sau arhitect software, daca vrei. Atat. Nu sales manager la magazinu’ lu’ tata de vandut opinci.

    Hai, scutiti-ma cu ifose d-astea. Puneti mana si studiati ceva serios (daca aveti cap). Daca nu, ramaneti unde sunteti, nu mai cereti salarii umflate cu pompa.

  3. Jobul si cariera nu sunt totul in viata… Fericirea nu se gaseste in produse si in titulaturi.

    In timp ce tu te simti bine in „mica societate de la munca”, altii, beneficiarii muncii tale, stau cu burta la soare in mai stiu eu ce insule exotice si planuiesc cum sa-ti faca „munca” mai rentabila, in timp ce tu te simti bine muncind…
    Viata e mult mai simpla decat credem… sunt cateva lucruri esentiale pe care le gusta doar cei pentru care muncesc altii sau pur si simplu cei care au iesit din sistem – adica au devenit autonomi, independenti.
    Nu vreau sa fiu acuzat de comunism…si-a demonstrat puterile…vax

Lasă un răspuns

