Vroiam să-mi iau casă…

Despre orice altceva

… într-o bună zi, într-un complex de locuinţe… dar mă mai gândesc… Pentru că vreau verdeaţă, vreau răcoare, vreau să am în curte măcar un copac…

Am mai scris de Cosminele… Ei, acolo, după ce am cumpărat terenul, când încă nici nu ne apucasem de construcţia casei, am plantat copaci. E drept, pomi fructiferi, să ne putem bucura şi noi de o gutuie, de un prun, de un măr… Oamenii din sat se întrebau de ce plantăm copaci… ca doar avem pădurea lângă noi…

Am auzit de un primar… Un primar dintr-un sat… Care le-a spus oamenilor că dacă vor să taie un copac au nevoie de autorizaţie… sau altfel vor fi amendaţi… Şi primarul vine, vede copacul, intreabă de ce vrea omul să-l taie şi îi dă autorizaţia omului sau nu…

Dacă toţi am distruge natura… mă întreb unde am ajunge… Dacă ne-am apuca să turnăm beton peste iarbă, să scoatem din rădăcini copacii ce ne stau în cale… E cineva, undeva, care să poată face ceva, care să-i poată trage la răspundere pe cei care nu distrug numai natura… ci chiar viitorul?

Ce-am văzut aici şi aici m-a lăsat fără cuvinte… Şi-am decis să scriu şi eu pentru că oricum Bucureştiul e plin de verdeaţă, pentru că oricum avem sute de parcuri, pentru că oricum pe fiecare stradă sunt zeci de spaţii verzi, pentru că oricum firma care se ocupă de construcţia complexului de locuinţe din Băneasa va planta, pentru fiecare copac tăiat… încă doi sau poate trei… Hai să fim serioşi!

Probabil că, în ritmul ăsta, într-un viitor apropriat ieşirea de weekend, la iarbă verde, în pădure la Băneasa… va fi o ieşire plină de fiţe în cel mai nou „mall”, în cel mai cool cartier… construit pe ceea ce a fost cândva o pădure…😦

Lasă un răspuns

