Ce-am uitat…

Despre orice altceva

să spun despre Varna, despre bulgari, despre concediul meu…

În prima zi, la intrarea în cluburile de pe plajă, am văzut un semn care spunea nici mai mult nici mai puţin decât… „interzis cu arme”. Ne-am uitat unul la altul, puţin surprinşi şi, normal, puţin speriaţi, gândindu-ne că, poate, am nimerit în Vestul sălbatic… Dar, din fericire, nu am avut parte de nici un incident cu pistoale… de nici un fel… Am văzut, totuşi, într-o seară, pe faleză, un tip cu un pistol la brâu… Un tip care nu era nici bodyguard, nici poliţist…

Am mers de câteva ori cu autobuzele lor (cu… „RATV-ul”, poate…😆 ). Autobuze curate, îngrijite… cu taxatoare… Am „traversat” străzi prin pasaje pietonale… La început gândul m-a îngrozit, deoarece aveam o părere mult mai proastă despre ei… Dar surpriză… Pasajele erau curate şi nu aveau mirosul acela specific… de urină… ca aici în Bucureşti… Oricum, oamenii îşi adunau hârtiile, sticlele, chiar şi mucurile de ţigară de pe plajă… Aşa că, la capitolul civilizaţie… sunt cu mult înaintea noastră…

În orice magazin intrai erai salutat… La orice terasă, indiferent cât de aglomerată era, apărea cineva în 2 minute, îţi aducea meniul şi, culmea, nu uita de tine, ci revenea în 5 minute să-ţi ia comanda… Îmi pare rău că nu am ajuns într-un supermarket sau într-un hypermarket (din ce-am văzut, aveau Kaufland). Aş fi vrut să văd şi eu cât e o bere în supermarket, cât e un suc… Pentru că preţurile la terasă, comparativ cu ale noastre, mi s-au părut normale… şi-atunci m-am gândit că nu-s chiar ca noi, nu-s puşi pe căpătuială şi câştig imediat… sunt mai ponderaţi, oferă mai mult ca românii pentru un preţ mai mic… Aici e vorba de bun-simţ şi de economie… Pentru că ei au salariile şi pensiile mai mici… încă… Dar oricum, fiind staţiune, fiind vară… ar fi putut şi ei să crească preţurile, nu? Că la noi aşa se poartă…

Altceva, legat tot de mâncare… La ei, cred, nu se fură la cântar… Porţiile sunt imense, numai dacă ai o foame de lup poţi da gata o salată, o frptură şi o porţie de cartofi… Atenţie! Nu au pâine… Nu am găsit o terasă unde să se servească pâine… Aveau în meniu dar era mult prea scumpă… Cam 1 leu o lipie mică… Dar nu am simţit lipsa pâinii… Eu oricum nu prea mănânc pâine… Pentru Cip a fost mai greu dar s-a obişnuit repede.

În schimb m-au îngrozit nemţii, şi chiar „mi-am luat-o” din cauza lor… Luau restul de la chelner până la ultimul bănuţ, nu lăsau nimic… Şi-atunci, dacă aveam „norocul” să nimeresc la acelaşi chelner şi după o serie de nemţi, mă trezeam pe nota de plată şi cu un aşa-numit „service”, care varia de la o terasă la alta… Între 5 şi 8% din totalul notei de plată. O sumă modică, care cred că oricum revenea ospătarului… dar probabil era impozitată. Oricum noi lăsam ceva bacşiş, chiar dacă introduceau pe notă şi acest „service”.

Cam atât despre bulgari, despre Varna… Sinceră să fiu, nu mă aşteptam să mă simt atât de bine şi să fiu atât de mulţumită de acest concediu. Din ce auzeam pe aici mă aşteptam să găsesc un popor primitiv, corupt (aici chiar mai au de lucrat), nu foarte diferit de noi… Dar am avut surprize… plăcute… Exceptând faza cu Monsters of Rock…

Săptămâna asta… sper să am timp să mă ocup de poze…😀

Later edit: Am mai uitat ceva… Ceva foarte important… Dacă mâncarea şi băutura este ieftină… un pachet de ţigări Marlboro costă nici mai mult nici mai puţin de vreo 8 lei!!!

Lasă un răspuns

