M-am săturat… partea a ţ-şpea…

Despre orice altceva

Surprinzător, nu e vorba de jobul actual… Acum am alte priorităţi: concediul…

Hotelul l-am rezervat, online, tratând cu un bulgar simpatic, încă de acum două luni… La transport nu m-am gândit din mai multe motive:

  1. Exista posibilitatea să mă ducă şeful meu…
  2. Am gândit… logic (oare???). La o căutare pe Google s-au afişat o căruţă de tour-operatori care ofereau transport cu autocarul către Varna… Din două în două zile, lunea, duminica, chiar şi zilnic… Aşa că de ce să-mi fac griji? Tot românul se duce în Bulgaria în concediu pentru că aşa e la modă, pentru că e mai bine ca în România, pentru că e mai ieftin… Atunci şi variante de transport sunt gârlă… Imposibil…
  3. Mai rămânea şi trenul… chiar dacă mi se părea aberant să aleg un drum de 12 ore, noaptea…

Începând cu 1 iulie am început să mă agit şi pentru transport… Şi aşa am aflat că:

  1. Cei care plecau în fiecare duminica, mai nou pleacă în fiecare luni;
  2. Cei care făceau curse din două în două zile, nu mai fac decât o dată pe săptămână, tot luni…
  3. Cei care anunţau pompos pe site-urile lor că fac curse până în Varna… opresc motoarele la Nisipurile de Aur (100 km de Varna, îmi spune o „tanti” de la o agenţie…) sau, în cel mai fericit caz, la Albena (34 km de Varna)…
  4. Dacă aleg varianta cu autocarul, automat sunt obligată să am un sejur de o săptămână sau… două… :O (rezervarea la hotel era, în principiu, de 9 zile).
  5. Trenul care merge direct din Bucureşti la Varna, înseamnă de fapt un SINGUR VAGON… la care oricum nu am mai gasit bilete…

Ce nu pot înţelege eu… în primul rând… Dacă tot există un site, pentru ce e??? De florile mărului??? Pentru că până nu pui mâna pe telefon, nu afli nici o informaţie exactă… Iar în al doilea rând… de ce sunt obligată să-mi limitez sejurul? De ce sunt obligată să-mi iau bilet dus-întors atâta timp cât nu pot alege ziua când vreau să mă întorc?Având în vedere că suntem în plin sezon estival, că Bulgaria este de ceva timp o destinaţie preferată a românilor, mie una, mi se părea normal ca oferta de transport să fie mai variată şi mai flexibilă… Dar iată că nu este aşa…

Acum nu ştiu dacă asta este o problemă reală… Pentru că nu toată lumea face ce am făcut eu… Toţi acceptă ceea ce le este băgat pe gât de agenţiile de turism, respectiv Albena şi Nisipurile de Aur… Nimeni nu este atât de nebun să plece pe cont propriu… chiar dacă în felul ăsta ar ieşi mai ieftin… Eu am ales să plec pe cont propriu pentru că nu am reuşit să găsesc un pachet turistic convenabil în Varna… De fapt sunt curioasă, dacă găseam un sejur în Varna, printr-o agenţie de turism din România, transportul cine mi-l asigura?

Oricum, sunt fericită… Am găsit!!! Stau şapte zile la Varna, dar am găsit!!! Plec cu autocarul, până la Albena… de-acolo… mă descurc eu… :O

Later edit: M-am zăpăcit de tot… Pe http://www.viamichelin.com… Golden Sands apare la 134 km… de Varna, foarte aproape de ceea ce mi-a comunicat doamna de la agenţie la telefon :O Am un Route 66 la birou… Aflu cu greu denumirea Nisipurilor de Aur în bulgară, trecând prin… engleză, Golden Sands = Zlatni Pjasaci… Oare??? Caut pe Route 66… 17 km de Varna??? WTF??? Dacă are cineva mai multe detalii… că deja mă iau cu mâinile de păr…

3 gânduri despre &8222;M-am săturat… partea a ţ-şpea…&8221;

  1. Pai, „draga mea”, daca ai ales Bulgaria, ai ales balcanismul. Adica, o fi mai bine si mai ieftinut ca la noi (sa nu uitam raportul calitate/pret care e chiar jalnic), dar nu se compara Bulgaria sau Turcia cu alte locuri mai… calde.
    Sa-ti mai spun ca am vazut agentii care puneau in nesimtire 20-30% in plus peste biletul pe care altfel l-as cumpara de pe net? Evident, nu ofereau nimic in plus. Probabil atat costa oja de pe unghiile lui tanti pitzi care vindea probabil (sigur!) 5 bilete pe zi. Deh, s-au mai prins romanii cum e cu netul asta.
    Si, daca pleci cu autocarul, vezi sa o faci pe distante mici…
    Deci, de ce mai exista site? Pai, ca romanii sunt imaturi (ca si clienti de turism) – hai sa le dam si la nemancatii astia ceva… cam asa suna oferta reala. Desigur ca frazele pompoase si culorile atragatoare nu sunt decat pt prins mustele in borcanul cu miere.
    Eu unul plec mai rar, dar nu ma mai duc in locatii cunoscute si la ore de varf. Prefer locurile enatinse de (ne)oameni.

  2. nisipurile sunt la 17 km de varna .. iar albena este mai departe probabil 34 dar oricum ordinea de la bucuresti este varna-nisipuri-albena-balcic de la constanta invers

  3. Hmm …. Interesanta experienta, numai ca eu si prietenul meu am decis ca acest concediu care a trecut iunie – iulie 2007 sa-l petrecem departe de tara si surpriza am ales Grecia, dar …. habar nu aveam cum sa ajungem acolo pt ca am vrut sa plecam pe cont propriu cu masina noastra, zis si facut … pe drum ne-am amintit ca am uitat harta, no problem pt unii ca noi care habar nu aveau unde or sa se duca si unde vor sta. Am urmat indicatoarele si dupa 12 ore facute cu masina am ajuns in paralia kterini, nice aici, dar unde o sa ne cazam acum?, cate griji ne faceam erau locuri de cazare garla ne-am cazat la un hotel de 3 stele si am avut un concediu super si fara harta si fara ghid, doar noi si tupeul nostru fantastic …

Lasă un răspuns

