„Arsă de vie”

Despre cărţi

Asta e ultima carte citită… Am citit-o într-o zi… În câteva ore… Nici nu ştiu câte ore… Am deschis-o, am început să citesc şi n-am mai lăsat-o din mână… Mi-am dat seama că sunt o femeie norocoasă… Norocoasă pentru că m-am născut în acest colţ de lume şi nu în altă parte… În altă parte unde ar fi trebuit să mă mărit cu cine ar fi vrut părinţii, în altă parte unde dacă aş fi avut prea multe fete, aş fi preferat să le omor la naştere decât să le las să trăiască, în altă parte unde nu aş fi ştiut să citesc sau să scriu doar pentru că sunt femeie, în altă parte, parcă în altă lume, în altă epocă… Dar nu… acum… acum, în acest moment, se repetă toată povestea din carte pentru o altă femeie ce se lasă pradă iubirii, fără a fi căsătorită… Poate această femeie nu va fi la fel de norocoasă sa supravieţuiască „crimei de onoare” şi să lupte pentru viaţa ei şi pentru dreptul la fericire pe care ar trebui să-l aibe orice femeie, orice bărbat, orice copil de pe această planetă…

Arsă de vie

„Să fie o nenorocire faptul că te-ai născut femeie? Pentru ea, cu siguranţă. Suad are 17 ani şi e îndragostită. În satul său din Cisiordania, la fel ca în multe altele, dragostea nu există decât după căsătorie; dacă nu respecţi această lege, atunci iubirea înseamnă moarte. Fiindcă îşi „dezonorează” familia, părinţii îl pun pe cumnatul ei s-o ucidă. În ochii tuturor, acest om este un erou, căci fapta lui se numeşte crimă în numele onoarei, când, de fapt, el nu e decât un asasin laş.
Desfigurată în urma arsurilor şi salvată printr-un miracol, Suad se hotărăşte să vorbească… O carte-document care şochează şi care ne zguduie din temelii existenţa.”

7 gânduri despre &8222;„Arsă de vie”&8221;

  1. si eu am citit cartea acum 4-5 ani si cred ca nu voi uita in veci …e fff buna deorece se bazeaza pe realitate, ce ce te socheaza ce se intampla in alte religii stupide…si mai ales in familiile lor , propria familie sa iti fac un rau …e incredibil

  2. nu stiu ce ma intriga mai tare..dar cert este ca aceasta carte m-a facut sa am un sentiment mult mai adanc de DEZGUST pentru barbati…nu conteaza ca autoarea provine dintr-o anumita zona…discriminarea femeilor este valabila peste tot..

  3. si eu am citit Arsa de vie.am fost foarte impresionata..si la fel..nu am putut lasa cartea din mana pana nu am terminat-o…

Lasă un răspuns

